poniedziałek, 1 października 2012

Karmelizowana cebula z tymiankiem

Jeśli jeszcze nie próbowaliście karmelizowanej cebuli to naprawdę czas najwyższy to zmienić. To idealny dodatek do mięs, ale świetnie też smakuje ze słonymi białymi serami czy zwyczajnie jako dodatek do tosta, tortilii, tarty... naprawdę jest cała masa możliwości. 
Karmelizowana cebula jest lekko słodka i wytrawna zarazem dlatego każdy znajdzie w niej smak dla siebie. Jakiś czas temu robiłam podobną cebulę do polędwiczek wieprzowych, z tym, że wtedy była karmelizowana w piwie, dzisiejsza wersja to cebula karmelizowana w winie. Równie dobra, jeśli nie lepsza. Spróbujcie obydwu wersji i dajcie znać, która Wam bardziej odpowiada. 
Źródło: bea


Składniki:
  • 700 g czerwonej cebuli
  • 2 łyżki oliwy
  • 300 ml czerwonego wytrawnego wina
  • 2 łyżki miodu
  • 2 łyżki cukru
  • 3 łyżki świeżo posiekanego tymianku
  • 2 łyżki octu balsamicznego
  • szczypta soli
Przygotowanie:
Cebulę kroimy w cieniutkie plasterki i dusimy na oliwie kilkanaście minut, aż zmieni kolor na ciemny i będzie miękka. Następnie dodajemy pozostałe składniki i dusimy na najmniejszym palniku przez ok. 45 min od czasu do czasu do czasu aż lekko zgęstnieje, zmięknie i będzie dobrze skarmelizowana. 
Możemy przygotować większą ilość karmelizowanej cebuli jednorazowo i  pasteryzować jak wszystkie przetwory (tutaj możecie poczytać o pasteryzacji "na sucho").




13 komentarzy:

  1. och, jakie cudowne. :) jadłam kiedś taką tartę, była przepyszna. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wyobrażam sobie jaka musiała być pyszna. Też się przymierzam do takiej tarty:)

      Usuń
  2. Nie próbowałem, namówiłaś mnie :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiamy taką do mięsa, tylko ja robię bez miodu i wina, za to z dodatkiem czosnku i na cukrze brązowym, no i robię "na chrupko" - czyli taką skarmelizowaną. Ale Twoja wygląda tak świetnie, że muszę wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Chyba warto mieć w kuchni taki dodatek do mięsa. Nie jadłam jeszcze tak zrobionej cebuli ale spróbuję:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja lubię (tzn. uwielbiam) cebule duszoną, ale takiej wersji, karmelizowanej miodem jeszcze nie jadłam, ale wykazuje ona megapotencjał :-D

    OdpowiedzUsuń
  6. Eee, bardzo ładne zdjęcia i cebula, co ty tam u mnie naopowiadałaś :-)
    Ja również zachęcam wszystkich do karmelizowania cebuli, bo robi się ją prosto a smak ma zachwycający.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie mogą się równać z Twoimi, ale dziękuję :)

      Usuń
  7. niestety należę do grupy, którzy jeszcze jej nie próbowali, ale patrząc na zdjęcia mam wielką ochotę to zmienić :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz.

Print

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...