piątek, 5 października 2012

Zupa z zielonych pomidorów z kurczakiem

Zielone pomidory kojarzą mi się z sałatką, którą dawno temu robiła moja mama, a o której później na długo zapomniałam (przepis wkrótce na blogu). Wszystko dlatego, że nie są dostępne w mojej miejscowości. Od niedawna mam w swoim ogródku kilka krzaczków pomidorów, mam więc okazję wypróbować różne potrawy z zielonych pomidorów. I przyznaję, oszalałam na ich punkcie, mogę je jeść codziennie, w każdej postaci... no może nie na surowo;) Do pomidorów dajcie mi jeszcze podsmażoną, soczystą pierś kurczaka, a to idealne połączenie w zupełności zaspokoi moje kubki smakowe.
Jeśli tylko macie możliwość i dostęp do zielonych pomidorów koniecznie ugotujcie tę zupkę. 


Składniki:
  • 600 g pomidorów
  • 120 g boczku lub szynki parmeńskiej
  • 600 ml bulionu
  • mała cebula
  • 1 pierś kurczaka 
  • Winiary pomysł na PAPIRUS (w ziołach prowansalskich)
  • łyżka posiekanej zielonej pietruszki
  • sól, pieprz
Przygotowanie:
Pokrojony w kostkę boczek wytopić chwilę na patelni, a następnie dodać pokrojoną drobno cebulę i dusić aż cebula się zeszkli i zmięknie. Podlewamy bulionem, dodajemy pokrojone na mniejsze cząstki zielone pomidory i dusimy  do miękkości przez ok.30 min. Doprawiamy do smaku i miksujemy wszystko na gładki krem. 
Pierś kurczaka lekko rozbijamy, układamy na PAPIRUSIE Winiary, przykrywamy i smażymy  na patelni bez tłuszczu ok 5 min. z każdej strony. Smażymy na wolnym ogniu by pierś się przysmażyła, ale pozostała soczysta w środku. Po tym czasie kroimy pierś w kostkę i dodajemy do zupy. 








6 komentarzy:

  1. Ale masz śliczne naczynka! Szczególnie to z pierwszego zdjęcia :-)
    Żałuję, że zielone pomidory są tak trudne do zdobycia, bo Twoja zupka wygląda wspaniale.

    Serdeczności,
    E.

    OdpowiedzUsuń
  2. A mnie zielone pomidory kojarzą się z fajnym filmem. Zupka zapisana do wypróbowania :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Z zielonych pomidorów jadłam tylko sos meksykański ale słyszałam dużo dobrego na ich temat. Gorzej z dostępem do nich:( Strasznie ciekawa jestem smaku tej zupki.

    OdpowiedzUsuń
  4. nidy nie jadałam zielonych pomidorów, bardzo ciekawi mnie Twój przepis na sałatkę!

    Blog o życiu & podróżach
    Blog o gotowaniu

    OdpowiedzUsuń
  5. U Ciebie to zawsze się znajdzie jakiś niebanalny przepis:)) Drukuję i wpinam do mojego segregatora:))

    OdpowiedzUsuń
  6. Swietnie wyglada! Dawno nie widzialam zielonych pomidorow, ale dla takiej zupy jestem sklonna troche poszukac :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz.

Print

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...