czwartek, 28 czerwca 2012

Makaron z ricottą, suszonymi pomidorami i bobem

Dzisiaj proponuję szybkie w wykonaniu danie z makaronu z ricottą i pomidorami suszonymi. Tak szybkie, że zdążycie je jeszcze przygotować na późny obiad lub kolację w sam raz na mecz ;). W mojej kuchni nie mogło dzisiaj zabraknąć makaronu kojarzącego się z Włochami (finalistami - mam nadzieję) z dodatkiem ricotty, która też przywędrowała do nas z kraju tiramisu i panna cotty ;).






Składniki: 
  • 200 g sera ricotta
  • 150 g makaronu (u mnie świderki)
  • 10 suszonych pomidorów
  • 100 g bobu
  • 100 g groszku zielonego świeżego lub z puszki
  • 1/2 szklanki bulionu  
  • łyżka posiekanej świeżej bazylii lub pół łyżeczki suszonej
  • sól, pieprz
Przygotowanie:
Na patelnię wlać odrobinę bulionu i dodać ricottę, mieszać aż nie będzie grudek. Bób i groszek ugotować do miękkości, odcedzić, wrzucić na patelnię. Suszone pomidorki odcedzić, pokroić drobno, dodać do pozostałych składników i przyprawić.  Zagotować wodę w dużym garnku, wrzucić makaron i ugotować wg przepisu al dente. Połączyć z sosem, zajadać i kibicować Włochom ;)



Kuchnia Bardzo Włoska 2012 Pomidorowe inspiracje

11 komentarzy:

  1. Jakie śliczny jest kadr na drugim zdjęciu! Naprawdę uroczy :)
    Ser, warzywa strączkowe i makaron to chyba bardzo sycący duet?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W zasadzie tak, chociaż ja aż tak bardzo się nie najadłam. Właściwie tylko posmakowałam troszkę bo chętnych było więcej niż obiadu (niespodziewani goście)

      Usuń
  2. Bobu jeszcze nie jadłem, ale w towarzystwie pozostałych składników na pewno by mi smakował :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak nigdy, nigdy :-)
      Co roku mam zamiar coś z nim wykombinować, ale tyle innych rzeczy jest do jedzenia.

      Usuń
    2. Tak, też często mam z tym problem, że jest tyle pysznego jedzenia że brakuje czasu i możliwości ich wypróbowania.
      Ale bób-solo podjadam obowiązkowo minimum 2 razy :)
      Często szkoda mi go przetwarzać taki jest dobry. Tym razem zostało trochę więc dodałam do sałatki. Gdybym miała więcej, pewnie dodałabym więcej bo bardzo fajnie pasuje do tego dania.

      Usuń
  3. nie jadłam takiej kompozycji z bobem, może być ciekawa

    Blog o życiu & podróżach
    Blog o gotowaniu

    OdpowiedzUsuń
  4. Smakowite:) A jakie piękne zdjęcia!

    OdpowiedzUsuń
  5. sezon na bóóóóóóóóóóóóóóóóób :D mniam :D

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz.

Print

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...