piątek, 22 czerwca 2012

Kurczak w sosie musztardowym z żurawiną

Nie mam ostatnio ochoty na mięso, zupełnie nie chce mi przejść przez gardło nawet najdrobniejszy kawałeczek. Obojętnie czy jest to mięso wołowe, wieprzowe, czy drobiowe, nie i już. Dlatego jedyne co Wam mogę napisać na temat tego dania, to że rodzinie smakowało. Ja gotując spróbowałam jedynie sosu, który zdecydowanie przypadł mi do gustu, M. smakowało, ale tego mogłam się spodziewać, bo lubi tego typu dania, natomiast zaskoczyło mnie, że dzieci zjadły kurczaka wraz z żurawiną. Nigdy wcześniej nie chciały jej jeść, ale to zapewne zasługa połączenia z musztardą i resztą składników, bo to faktycznie zmienia się jej smak, na plus oczywiście.
Źródło: fakeginger



Składniki: 
  • podwójna pierś kurczaka
  • łyżka masła
  • łyżka oliwy
  • 3/4 szklanki białego wina
  • 3/4 szklanki bulionu 
  • 3 łyżki musztardy Dijon
  • 1,5 łyżki mąki kukurydzianej
  • 1,5 łyżki wody
  • 0,5 szklanki suszonej żurawiny
  • posiekany szczypiorek
  • sól, pieprz
Przygotowanie:
Kurczaka przyprawiamy solą i pieprzem. Masło i olej rozgrzewamy na patelni i smażymy na nim kurczaka z obu stron na złoty kolor. Następnie ściągamy go z patelni i utrzymujemy w cieple (możemy przykryć miseczką). Na patelnię gdzie smażył się kurczak wlewamy wino, gotujemy i mieszamy do czasu aż rozpuszczą się brązowe kawałki pozostałe na patelni. Gdy wino zredukuje się o połowę  dodajemy bulion i musztardę, mieszamy. W małym garnuszku mieszamy mąkę kukurydzianą z wodą i dodajemy do sosu wraz z żurawiną. Gotujemy ok.2 minuty do czasu aż sos zgęstnieje. Na patelnię dodajemy kurczaka i podgrzewamy chwilkę. Podajemy z ryżem i posypujemy szczypiorkiem.









6 komentarzy:

  1. Świetne połączenie, a wygląd zniewalający!

    OdpowiedzUsuń
  2. ten sos wygląda obłędnie pysznie!

    OdpowiedzUsuń
  3. Tez miewam takie fazy, ze nie chce mi sie czegos: miesa, ryb, chleba... Ale sosu musztardowego chce mi sie zawsze :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja za to uwielbiam takie dania. Wspaniale sie prezentuje :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz.

Print

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...