poniedziałek, 27 sierpnia 2012

Pierogi z morelami i miętą

Zapewne się powtarzam, ale muszę to kolejny raz zaznaczyć, że jestem wielbicielką pierogów - w każdej postaci. Jednak latem mam ochotę na lekkie i owocowe, podczas gdy zimą najlepiej smakują mi cięższe mięsne czy grzybowe. Te dzisiejsze są wyjątkowo letnie i ośmielę się powiedzieć, że to moje ulubione wakacyjne pierogi. Mimo iż jedzone na gorąco, sprawiają wrażenie jakby chłodziły i to w nich lubię najbardziej. Wszystko za sprawą mięty, którą dodaję głównie do śmietanki, ale też odrobinę do pieroga. 




Składniki na ciasto:
  • 750 kg mąki pszennej
  • ok 350 ml wody
  • 1 jajko
  • łyżeczka oleju
Dodatkowo:
  • ok 2 kg wypestkowanych morelek 
  • śmietana do polania
  • świeże listki mięty 
  • cukier
Przygotowanie:
Śmietankę utrzeć z cukrem i drobno posiekaną miętą. Odstawić do lodówki aby śmietanka "nasiąkła" miętą, a gdy pierogi będą gotowe polewać szczodrze ;)
Wszystkie składniki na ciasto wymieszać i zagniatać aż będzie elastycznie i sprężyste (ja używam do tego miksera z hakiem). Z przygotowanego ciasta odcinać po kawałku i cienko rozwałkować. Następnie szklanką wykrawać krążki, nakładać po jednej morelce, ewentualnie dodać cukier, przykrywać drugim krążkiem i zlepiać (albo składać tradycyjne kształty pierogów).

Pierogi wrzucamy do wrzącej, osolonej wody, po czym mieszamy, żeby nie przywarły do spodu garnka i przykrywamy przykrywką. Gdy woda zacznie się gotować, odkrywamy garnek i gotujemy pierogi do czasu aż wypłyną na powierzchnię. Wtedy gotować jeszcze ok 5-6 min i wyciągać.




Smaki naszego dzieciństwa

18 komentarzy:

  1. Mimo iż jest tak wcześnie, bo jest 6.23 i nie jadam śniadań,ale te pierogi zjadałabym moment :)Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. muszą być swietne! i pomyśleć, że kiedyś nie lubiłam pierogów z owocami, teraz bym się za nie dała pokroić

    życie & podróże
    gotowanie

    OdpowiedzUsuń
  3. Takich jeszcze nie jadłam, ale wyglądają znakomicie. I ta mięta...mmm!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie, ta mięta tu nadaje cały smak. Uwielbiam to połączenie

      Usuń
  4. Takich pierożków, szczerze mówiąc jeszcze nie próbowałam :) u mnie, jeśli chodzi o pierogi z owocami, to z truskawkami i jagodami. Może i na morelę się skuszę ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z truskawkami i jagodami też lubię, ale zdecydowanie polecam wypróbować również morele i miętę

      Usuń
  5. U mnie też niedługo będzie przepis na pierogi, ale ja do swoich dodałam szałwię. Mięta również jest super!

    OdpowiedzUsuń
  6. Jeszcze takich z morelami nie widziałam ale uwielbiam morele więc jestem pewna,że pierogi z nimi smakują nieziemsko:))

    OdpowiedzUsuń
  7. Moja Droga, Nie może być inaczej, nominacja w nagrodzie Versatile blogger Award mknie do Ciebie :-D http://www.skoraczek.blogspot.com/2012/08/versatile-blogger-award.html

    Pozdrawiam cieplutko :-D

    OdpowiedzUsuń
  8. Z ogromną przyjemnością nominowałam Cię do Versatile Blogger Award :) Zapraszam do mnie: http://dzikowiec-od-kuchni.blogspot.com/2012/08/versatile-blogger-award.html

    OdpowiedzUsuń
  9. ooo z morelami i mieta... ciekawy smak :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Przyznam, że nie przepadam za pierogami na słodko, ale połączenie moreli i mięty tak mnie ciekawi, że aż kusi :-)

    OdpowiedzUsuń
  11. Dla mnie bomba. To są moje ulubione smaki :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Jak nie lubię pierogów z owocami- te wyglądają na przepyszne :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz.

Print

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...