sobota, 4 sierpnia 2012

Placki z cukinii

Zupełnie nie wiem już, które placuszki lubię bardziej, warzywne jak np. brokułowe i marchewkowe, czy owocowe jak np. bananowe lub z cynamonem. Te cukiniowe to moje najnowsze odkrycie i chyba wysuwają się na prowadzenie u mnie i dzieci, przynajmniej dopóki nie zrobię kolejnych;). Jeśli lubicie cukinię to nie zmarnujcie okazji do ich wypróbowania póki sezon trwa. 
Źródło: Filozofia Smaku




Składniki:
  • 750 g cukinii
  • 1 cebula
  • pół szklanki mąki (75g)
  • 3 jajka
  • 1 łyżka posiekanego świeżego oregano
  • 1 łyżka posiekanej świeżej bazylii
  • 3 łyżki posiekanej natki pietruszki
  • 1 ząbek czosnku
  • sól, pieprz
  • olej do smażenia
Przygotowanie:
Cukinię myjemy i trzemy na tarce o dużych oczkach (nie musimy obierać ze skóry jeśli mamy świeżą i młodą cukinię). Solimy odrobinę i odstawiamy na 10-15 minut żeby puściła wodę, a następnie odsączamy jej nadmiar. Do cukinii dodajemy roztrzepane jajka, posiekaną drobno cebulę, przeciśnięty przez praskę lub drobno posiekany czosnek oraz drobno posiekane zioła. Na niewielkiej ilości tłuszczu smażymy niezbyt grube placuszki, z każdej strony kilka minut do czasu aż nabiorą złotego koloru. 
Najlepiej smakują z dipem czosnkowym. 

Składniki na dip czosnkowy:
  • 100 ml jogurtu naturalnego
  • 100 ml majonezu
  • 2 ząbki czosnku przeciśnięte przez praskę lub drobno posiekane
  • sól, pieprz
  • 1 łyżeczka posiekanego koperku  
Wszystkie składniki mieszamy i podajemy do placków z cukinii. 





17 komentarzy:

  1. Placuszki bardzo podobne do moich i w moim guście :) Właśnie miałam zamiar je dziś przygotować

    OdpowiedzUsuń
  2. Moje ulubione placki z warzyw :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo lubię placki z cukini :) pyszne są ! a cukinię trzeba wykorzystywać, póki jest :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Odpowiedzi
    1. Tak było w oryginalnym przepisie, ja chciałam się skupić na smaku cukinii więc zrobiłam sam sosik jogurtowy

      Usuń
  5. Świetny blog ;) Bardzo mi się podoba ;P
    +Zapraszam do mnie : http://photographyismyexistence.blogspot.com/
    Życzę miłego wieczoru :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam i cieszę się że przypadł Ci do gustu

      Usuń
  6. Mmmm super, takie nadziane ziołami, już czuję ich fantastyczny smak!

    OdpowiedzUsuń
  7. Cukinię uwielbiam, ale jeszcze nigdy takich placuszków nie robiłem. Z pewnością w nadchodzącym tygodniu spróbuję :-)
    Myślisz, że mój nałóg (pomidory suszone) pasowałyby do kompletu? I może jakiś serek??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taaak, masz rację pomidory suszone, kozi serek albo parmezan to dobry pomysł. Będę zaglądać co Ci wyszło ;)

      Usuń
  8. Lubię baaaaardzo!
    Młody lubi jeszcze placki z cukinii na słodko, choć ja zdecydowanie wolę wytrawne.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz.

Print

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...