wtorek, 20 marca 2012

Placuszki marchewkowe z otrębami

Marchewkowe pole rośnie wokół nas... Wszyscy znamy ten utwór Lady Panku i zapewne wszyscy znają placuszki marchewkowe. Jeśli nie, to przedstawiam - pyszne, marchewkowe, z dodatkiem otrębów. Są fajną propozycją zarówno na śniadanie, kolację, jak i na obiad. Według mnie ciasto jest trochę za rzadkie, więc dodałam nieco więcej otrębów niż jest to podane w oryginalnym przepisie. Placuszki smażymy na patelni do zrumienienia, ale myślę, że dobrym pomysłem jest upiec je w piekarniku przez kilka minut.
Nadchodzi wiosna, więc placuszki jak znalazł - dużo karotenu = piękna cera i kolor skóry ;)


Składniki:
  • 400gr marchewki
  • 150g mąki pszennej pełnoziarnistej (nie miałam dałam zwykłą typ 450)
  • 1 jajko
  • 2/3 szklanki mleka
  • 3-4 łyżki otrębów (dałam ok. 7-8)
  • 3 ząbki czosnku
  • 2 łyżki oliwy do smażenia
  • sól i pieprz
  • 2 łyżeczki papryki mielonej
  • tymianek, natka pietruszki, koperek

Marchewkę obieramy, kroimy w talarki i gotujemy do miękkości w osolonej wodzie (ja wykorzystałam ugotowaną z rosołu) W tym czasie w misce mieszamy mąkę, otręby, przyprawy. Czosnek siekamy drobno. Gdy marchewka jest już miękka odcedzamy ją i przelewamy zimną wodą. Do miski z mąką wlewamy mleko, wrzucamy marchewkę i wbijamy jajko. Dodajemy czosnek. Wszystko mieszamy i blendujemy dokładnie, żeby nie było większych kawałków marchewki. Jeżeli konsystencja wydaje nam się za rzadka można dosypać otrębów. Smażymy małe placuszki na teflonowej patelni posmarowanej lekko oliwą, dodatkowo można je piec w piekarniku przez 7-10 minut.






1 komentarz:

  1. Ja nie znam, ale chetnie poznam! Placuszki ze slodkich ziemniakow spotkaly sie z entuzjastycznym przyjeciem, wiec mysle, ze marchewkowe zyskalyby rownie wysokie noty :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz.

Print

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...