czwartek, 29 marca 2012

Placuszki z wędzoną makrelą


Kolejne pyszne śniadanko lub obiadek, a może nawet kolacja, w postaci prostych do wykonania placuszków. Wszystko jedno kiedy je zjemy, zawsze smakują wyśmienicie. 
Z jedzeniem ryb (oprócz tradycyjnej, smażonej w panierce) moje dzieci niestety mają problem, dlatego staram się je przemycać gdzie się da. Dzisiaj  wędzona ryba ukryta w placuszkach. Smażone na dobrej patelni bez tłuszczu znikały jeden za drugim, a przy tym podane z warzywami i sałatą są super zdrowe i niskokaloryczne.

Źródło: www.lekko-i-przyjemnie.blogspot.com



Składniki:
  • ok. 50g mięsa z wędzonej makreli
  • 1 jajko
  • 1 czubata łyżka mąki pszennej pełnoziarnistej
  • 1 łyżka otrębów (u mnie mix pszenne, owsiane)
  • 1 mała cebulka
  • sól, pieprz, papryka, koperek


Przygotowanie:
Mięso z ryby dzielimy na mniejsze kawałki. Dodajemy drobno pokrojoną cebulkę i resztę składników i dokładnie blendujemy.
Smażymy placuszki z obu stron na rozgrzanej teflonowej patelni na średnim ogniu. 1 łyżka masy= 1 placuszek. Bardzo dobrze smakują z ketchupem.





















8 komentarzy:

  1. Smaczne i ślicznie podane:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Przesladuja mnie te placuszki - bede musiala w koncu je zrobic!

    OdpowiedzUsuń
  3. Widzę, że będę często do Ciebie zaglądać. Te placuszki to prawdziwe odkrycie!

    OdpowiedzUsuń
  4. Mój Luby uwielbia jak robię mu te placuszki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma się czemu dziwić, są pyszne. Dzięki jeszcze raz za przepis;)

      Usuń
  5. Wyglądają smakowicie, czy makrela mocno dominuje w smaku??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mocno nie, ale jednak jest wyczuwalna. Moje dzieci jadły ze smakiem mimo, że nie lubią wędzonej ryby, czyli nie jest tak źle :)

      Usuń
    2. O to spoko bo i ja do tych nie lubiących należę, a wyglądają mniam mniam mniuśnie :)

      Usuń

Dziękuję za komentarz.

Print

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...