piątek, 17 sierpnia 2012

Łosoś z grilla

Łosoś to mój numer 1 w rankingu rybnym;) Niestety jest zbyt drogi jak na nasze możliwości dlatego nie gości na moim stole tak często jakbym sobie tego życzyła (czyli przynajmniej co drugi dzień ;) 
Dzisiejszy sposób przygotowania tej ryby jest banalnie prosty, zwyczajnie pieczemy go w folii na grillu (bądź w piekarniku). Dla mnie to najlepszy sposób bo nic nie zakłóca smaku łososia, wszystko dusi się jedynie z odrobiną soku z cytryny i tymiankiem co jedynie podkreśla jego smak. 
Doskonale smakuje z dodatkiem kopytek z bobu (przepis tutaj). 




Składniki:
  • 2 kawałki łososia świeżego (każdy po ok 100g)
  • 4 łyżki masła
  • kilka gałązek świeżego tymianku
  • sok z połowy cytryny
  • sól, pieprz
Przygotowanie:
Łososia (oczyszczonego z ewentualnej skóry) lekko solimy, mocno nacieramy świeżo zmielonym pieprzem. Nakładamy po jednym kawałku na folię aluminiową, nakładamy po łyżce masła pod filet i łyżkę na górę, polewamy sokiem z cytryny i okładamy sporą ilością gałązek świeżego tymianku. Grillujemy około 15-20 minut (jeśli w piekarniku to około 200st). Nie zmarnujcie sosu pozostałego w folii, jest przepyszny i najlepiej polać nim rybkę i/lub kopytka z nim podane. 





16 komentarzy:

  1. Ja również należę do wielbicielek łososia. Masz rację cena... No niestety, ale smak!! Pychota!

    OdpowiedzUsuń
  2. No ja dopiero teraz po wielu latach abstynencji odkrywam dość nieśmiało i niepewnie świat ryb i na razie zostaję przy wersjach, gdzie smak ryby jest skutecznie zakłócany przez owocowe sosy. Ale może już niedługo skuszę się na Twoją wersję :-D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moja wersja to właściwie żadna wersja, po prostu ryba z folii;) nawet nie wiem czy to można nazwać przepisem ;)

      Usuń
  3. Śliczne :-) Co do ryb mam identyczne zdanie, minimalizm jest najlepszy. Jakieś ziółko, odrobina masła i to wystarczy w zupełności.
    Od jakiegoś czasu nie polewam ryby sokiem z cytryny, tylko zawijam w folii z rybą kawałek cytryny. jakoś mi lepiej smakuje :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No widzisz, muszę wypróbować z tą cytryną, dzięki:)

      Usuń
  4. Wygląda fantastycznie! Uwielbiam ten sposób przyrządzania ryby - jest zdecydowanie najlepszy!!! Pozdrawiam :]

    OdpowiedzUsuń
  5. Pysznie wygląda :) Uwielbiam łososia podanego w ten sposób ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. często kupuję w Lidlu takie filety łososia i robię w piekarniku a te z grilla super wyglądają.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja tez przepadam za lososiem - na szczescie tutaj nie jest taki drogi, wiec moge go sobie serwowac stosunkowo czesto.

    OdpowiedzUsuń
  8. Ryba zazwyczaj nie wymaga a nawet nie znosi zbyt wielu dodatków, faktycznie, najbardziej trafione są rozwiązania najprostsze. Twój łosoś wygląda dokładanie tak jak powinien, aż pachnie z monitora, taki jest piękny!

    OdpowiedzUsuń
  9. uwielbiam łososia ,w tej wersji jeszcze nie próbowałam:)

    OdpowiedzUsuń
  10. My robiliśmy podobnie pstrąga, następnym razem wypróbujemy łososia:)

    OdpowiedzUsuń
  11. hej, ja też robię w ten sposób łososia, chociaż powiem szczerze, że jakoś mi nie podchodzi,pewnie dlatego, że mieszkam w Norwegii i pracuję w firmie,gdzie filetujemy łososie i mam ich pod dostatkiem :) Dodam jeszcze tylko, że łosoś lubi świeży koperek.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Och to podeślij parę kilo jeśli masz nadmiar ;)

      Usuń
  12. Zrobiłem dzisiaj Salmona wg Twojego przepisu- prawie (na blaszce bez folii). Wyszedł genialny !! :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz.

Print

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...