poniedziałek, 13 sierpnia 2012

Jagódki z cukrem na zimę

Najszybszy sposób żeby zatrzymać smak owoców na zimę. Nie trzeba ucierać, smażyć czy czekać aż puszczą sok, tylko wsypać owoce do słoika, zasypać cukrem i zakręcić. Proste prawda? A jak się przydają zimą przekonajcie się sami :)



Składniki:
/na 5 słoików 330 ml/
2 litry jagód
15 łyżek cukru

Przygotowanie:
Jagody wsypać do słoika do pełna, dosypać 3 łyżki cukru. Zakręcić i pasteryzować - polecam sposób "na sucho", o którym możecie przeczytać na blogu bea w kuchni. 
Jagody po pasteryzowaniu tracą swoją objętość i niestety zostaje ich w słoiku około połowa. Na moich zdjęciach widać słoiki pełne dlatego, że po pasteryzacji okazało się, że zakrętki nie trzymają więc odkręciłam je i połączyłam 2 w 1 i ponownie chwilę pasteryzowałam. Końcowy efekt to 5 słoików 330 ml. 





Jagody 2012 Konfitury

16 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. I już właśnie częściowo rozdane :)

      Usuń
  2. Widzę czapeczkę od Dorotki:)) Ja tż sobie zrobiłam kilka i ozobiłam nimi słoiki z konfiturami:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja niestety nie mam takiego talentu i nie zrobiłam ich sama, kupiłam właśnie na blogu sielankowedzierganie.blogspot.com właśnie u Doroty :)

      Usuń
  3. Uwielbiam takie pyszne skarby zamknięte w słoiczkach;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Fantastyczne! I jak estetycznie zrobione!

    OdpowiedzUsuń
  5. to już prawie po sezonie, trzeba się spieszyć z jagodami:)

    życie & podróże
    gotowanie

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja też zaczynam domowe przetwory! zaczynam od galaretki winogronowej :)

    OdpowiedzUsuń
  7. moja babcia robi podobnie z porzeczkami.prosto,szybko,smacznie:)

    OdpowiedzUsuń
  8. taki słoiczek to prawdziwy skarb :)

    OdpowiedzUsuń
  9. też tak robię - naprawdę zimą to skarb :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Dobrze jest mieć takie skarby w spiżarni:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz.

Print

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...