czwartek, 27 września 2012

Zupa dyniowa z imbirem i mleczkiem kokosowym

Powoli z lekkich, chłodnych zupek przechodzimy na cięższe i rozgrzewające. Nikogo zapewne to nie zdziwi biorąc pod uwagę temperaturę za oknem;) Na straganach kończą się ogórki, pomidory czy fasolka szparagowa, ale na szczęście w zamian pojawia się brukselka, rzepa i dynia, zabieramy się więc za gotowanie potraw z nowych sezonowych warzyw:) Zaczynamy od dyni bo żadną miarą nie mogę się powstrzymać od jej kupna gdy widzę jej piękny, pomarańczowy kolor na półkach straganowych. Dzisiaj zachęcam Was do przygotowania takiej dyniowej, rozgrzewającej i lekko pikantnej zupy z dodatkiem imbiru i mleczka kokosowego,jest bardzo smaczna, a dodatkowo zdrowa i syta. 
Źródło: Jamie Oliver
 

Składniki:
  • 1 kg dyni
  • 2 małe cebule
  • 75 g imbiru
  • 1 litr bulionu
  • 125 ml mleczka kokosowego
  • 1/2 łyżki suszonego chilli
  • sól, pieprz
  • szczypiorek
  • sok z cytryny (opcjonalnie)
Przygotowanie:

Dynię i cebulę kroimy w kostkę, podsmażamy na 3 łyżkach oliwy wraz ze świeżo utartym imbirem. Gdy dynia jest już miękka dolewamy bulion, mleczko kokosowe i chilli. Doprowadzamy do wrzenia, a następnie na wolnym ogniu gotujemy jeszcze 40 min. Doprawiamy, miksujemy na gładko i przyprawiamy. Posypujemy szczypiorkiem. 




14 komentarzy:

  1. Robiłam kilka dni temu z dyni piżmowej. Zupa idealna na jesień.

    OdpowiedzUsuń
  2. Mmm, pychota! Uwielbiam takie zupki :)

    OdpowiedzUsuń
  3. To jeden z moich ulubionych przepisow na zupe dyniowa. Na pewno jeszcze niejeden raz pojawi sie u mnie na stole!

    OdpowiedzUsuń
  4. yummm...
    kocham takie jesienne zupki :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam zupy wszelkiego rodzaju-ta jest inna niz z wszystkie mi znane i bardzo na czasie:)

    OdpowiedzUsuń
  6. czekam i czekam aż moje dynie podrąsną... już się nie mogę doczekać takiej zupki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja się nie mogłam doczekać swoich i zupka była z kupionej dyni :)

      Usuń
  7. dostałaś nagrodę Słodkiego Bloga :D
    http://jajem.blogspot.com/2012/09/roladki-z-sera-i-kiebasy-nadziewane.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Catus bardzo bardzo dziękuje za wyróżnienie;)
      Ja również Ciebie nominuję do tej nagrody chociaż pewnie nie tak to działa ;)

      Usuń
  8. Na dyniowa zupkę to zawsze mam ochotę, dziś uzupełniłem dyniowe braki i po weekendzie zupka będzie jak nic :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Mleczko kokosowe to będzie kolejna rzecz, którą dodam do mojej nastepnej zupy dyniowej :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Fajna ta zupka dyniowa. Taka jesienna, rozgrzewająca :-D Mnnnnnnniam :-D

    OdpowiedzUsuń
  11. Wlasnie przeczytalam ten przepis i jutro zamierzam zrobic.to bedzie moja pierwsza zupa dyniowa

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz.

Print

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...