niedziela, 23 września 2012

Koktajl warzywno owocowy

Kolacja - najbardziej kontrowersyjny posiłek dnia. Jedni twierdzą, że nie powinno jej się jeść wcale, inni że najpóźniej o 18ej. Ja wyznaję zasadę - dostosuj kolację do rytmu dnia. Jeśli bowiem chodzimy spać o 20.00 to nawet 18.00 jest zbyt późną godziną na spalenie takiego posiłku. Jeśli zaś nie kładziecie się przed 00.00-1.00 wtedy warto jednak coś zjeść na kolację. Zawsze sobie powtarzam, że najlepiej jeśli to będzie coś lekkiego i zdrowego jak koktajl warzywny, jednak z moją silną wolą nie jest najlepiej i często zjadam po prostu kanapki z domowego pieczywa z pastami czy też warzywami, albo pyszną piniadęJednak szczerze polecam taki koktajl.


Składniki: 
  • garść liści szpinaku 
  • garść natki pietruszki
  • 1 banan
  • 5 truskawek
  • kilka listków mięty
  • łyżeczka oliwy z oliwek
  • łyżeczka miodu (opcjonalnie bo owoce są słodkie)
  • woda lub kostki lodu


Przygotowanie:
Wrzucić do blendera szpinak, pietruszkę i miętę, chwilę miksować a następnie dodać owoce i znowu miksować. Na koniec dodać oliwę, ewentualnie miód i tyle wody żeby uzyskać konsystencję gęstego jogurtu pitnego. Woda powinna być mocno schłodzona. Możemy też dodać kostki lodu i zmiksować je z koktajlem. 
Najlepsze od razu po przygotowaniu, mocno schłodzone. 



9 komentarzy:

  1. hm, juz kilka razy slyszalam o koktajlu ze szpinaku, ale jakos nie moge sie do tego przekonac.
    mimo, ze lubie szpinak.

    OdpowiedzUsuń
  2. Samo zdrowie. A bez kolacji to ja nie zasnę, muszę mieć pełny brzuszek ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny pomysł na kolację! Musi smakować pysznie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ups...jakby to napisac....nie wygląda zbyt zachęcająco ale może smak ma ok? Jedno wiem na pewno moje dzieci by tego nie wypiły:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też tak uważam i miałam wielkie opory żeby to zrobić, ale cieszę się że się przełamałam bo jest naprawdę smaczne i do tego zdrowe ;)

      Usuń
    2. W takim razie na pewno wypróbuję ten przepis:)

      Usuń
  5. Zgadzam się. Jak ktoś chodzi spać o 9tej to niech je ostatni posiłek o 18tej. Ja jednak chodzę spać raczej późno, więc tak o pustym pyszczku od 18tej bym nie wytrzymała ;-) A taki koktajl w sam raz na lekką kolację. Lubię odważnie zielone koktajle, mam wrażenie, że piję wtedy samo zdrowie :-)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz.

Print

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...