czwartek, 6 września 2012

Makaron pełnoziarnisty z cukinią


Kolejne ekspresowe danie z makaronem przygotowane na wczorajszą obiado-kolację. Miało być dużo – bo głodna po pracy, szybko – bo głodna po pracy i smacznie - mimo, że głodna po pracy a na wymyślne dania czasu brak… Dałam rade, było smacznie, a szybciej to już tylko jajecznica ;)



Składniki:
/na 2 porcję/
  • 150 g makaronu pełnoziarnistego fusilli 
  • 4-6 kabanosów (u mnie krakus)
  • 60-70 g bryndzy
  • 2 małe cukinie 
  • około szklanka bulionu
  • mały serek topiony

Gotujemy makaron. W tym czasie kroimy na mniejsze kawałki kabanosy, podsmażamy chwilę na patelni, a następnie wyciągamy z patelni i na pozostałym tłuszczu chwilę podsmażamy pokrojoną w półplasterki cukinię. Następnie podlewamy bulionem i dusimy ją kilka minut, do czasu aż będzie miękka, ale jeszcze trochę chrupiąca (około 10 min). Pod koniec dodajemy serek topiony, podsmażone kabanosy i mieszamy z makaronem. Na talerzu posypujemy pokruszoną bryndzą. 



Makaroniarnia 2012

10 komentarzy:

  1. I takie dania uwielbiam. Prezentują się całkiem całkiem, są zdrowe, a smak - genialny :) Muszę wypróbować Twoją propozycję.

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetne danie! uwielbiam takie szybkie i zdrowe makarony, obiad idealny :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Cukinia nie należy do psiankowatych ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, tak właśnie się zorientowałam i prosiłam na durszlaku o wycofanie mojego wpisu :) To miał być inny wpis:)

      Usuń
  4. Szybko, smacznie i wciaz jeszcze letnio...

    OdpowiedzUsuń
  5. mm makaron z serkiem topionym uwielbiam :D

    OdpowiedzUsuń
  6. ładne kolorki :) wygląda bardzo smakowicie

    OdpowiedzUsuń
  7. Podoba mi się to połączenie, zwłaszcza teraz , kiedy jest sezon na cukinię:-) mnnnnniam :-)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz.

Print

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...