niedziela, 9 września 2012

Zupa ze świeżego ogórka i mięty

Zupkę tę pierwszy raz spróbowałam podczas pokazu jednego ze znanych robotów kuchennych i od tamtej pory (a minęło już 13 lat) niezmiennie się nią zachwycam. Jest aksamitna, świeża i bardzo letnia. Mimo, iż mamy właśnie końcówkę lata postanowiłam się z Wami podzielić przepisem, bo ciągle jeszcze są smaczne ogórki na bazarach. Poniżej podaję składniki na podstawową wersję tej zupy, ale proponuję wypróbować też wersję z oregano, ze szczypiorkiem, i moją ulubioną - z miętą. Spróbujcie każdej i sami zdecydujcie, która najbardziej Wam odpowiada. 




Składniki:
  • 1 l bulionu
  • 300-400 g zielonego ogórka
  • 1 prostokątny serek topiony
  • 2 łyżki świeżo posiekanego koperku
  • śmietana do zabielenia
  • sól, pieprz


Przygotowanie:
Ogórek ścieramy na drobnych oczkach tarki (wraz ze skórką jeśli nie jest zbyt gruba). Dodajemy bulion, serek i koperek. Gotujemy ok. 10 min, a następnie miksujemy jeśli serek się dobrze nie roztopił. Zabielamy odrobiną śmietany i posypujemy świeżym koperkiem. Mnie smakuje najbardziej solo, moje dzieci lubią z grzankami lub groszkiem ptysiowym.




20 komentarzy:

  1. Wlasnie taka podstawowa wersja zostalam poczestowana pare lat temu u znajomych i od tej pory zdarza mi sie od czasu do czasu ja popelnic. Niezwykle smaczna i warta wprowadzenia do stalego repertuaru.
    W opgole bardzo smakowicie podana. Czyzby to byly hafty kaszubskie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prawdę mówiąc nie wiem, odziedziczyłam te serwety po teściowej i niestety nie znam ich historii. Na haftach zupełnie się nie znam, a zapytać już nie mam możliwości.

      Usuń
    2. Moim zdaniem nie jest to haft kaszubski, ponieważ kompozycja kolorystyczna tego haftu oparta jest na 7-miu podstawowych kolorach: niebieskiego (w trzech odcieniach – od jasnobłękitnego po ciemnoszafirowy), czarnego, czerwonego, zielonego i żółtego. Występują między innymi motywy bratków, chabrów, dzwonków, goździków, koniczynek, lilii, niezapominajek i róż zaczerpniętych z okolicznej przyrody, jak również motywy obce (stosowane przede wszystkim w klasztorach) granatu, palmety, tulipanów i akantu.

      Usuń
  2. fajny przepis na zupę. nigdy nie próbowaliśmy ze świeżego ogórka, dzięki za inspirację!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo proszę ;) Koniecznie spróbujcie

      Usuń
  3. Asia nie wiem jak smakuje zupka, ale zdjęcia zrobiłas rewelacyjne !!! Poza tym zachycam się haftowanymi serwetkami - nie widziałam takich :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że z Twoimi zdolnościami udałoby Ci się wyhaftować jeszcze ładniejszą :)

      Usuń
  4. Spadłaś mi z nieba z tym przepisem. Cierpię na nadmiar ogórków

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetne zdjęcia, bardzo apetyczne! No i ta zupka...mmm!

    OdpowiedzUsuń
  6. fajna, z chęcią wypróbuję na weekend! dzieki za przepis

    życie & podróże
    gotowanie

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo lubię tą zupkę:) Piękne zdjęcia:)

    OdpowiedzUsuń
  8. To cos w sam raz dla mojego Mezczyzny - jestem pewna, ze bylby zachwycony! A twoja waza na zupe jest przesliczna.

    OdpowiedzUsuń
  9. o ze świeżym ogórkiem brzmi ciekawie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Zapowiada sie niezwykle ciekawie, a że ostatnio potrzebuję dużej ilości zup - na pewno spróbuję ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Jak jestem u kuzynki to ona zawsze, specjalnie dla mnie, gotuje tą zupę w swoim robocie (termomix). Uwielbiam ją bo jest taka lekka i do tego ten smak świeżego ogórka. Ja w ogóle uwielbiam zupy i dania jednogarnkowe:))

    OdpowiedzUsuń
  12. zaciekawilas mnie ta zupka i z checia wyprobuje:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie pomyślałabym, że ze świeżych ogórków można uczynić zupę. Zaciekawiłaś mnie :-)

    OdpowiedzUsuń
  14. Genialne! A jakie piękne zdjęcia! Zupełnie nie rozumiem, dlaczego nie mam Twojego bloga w swoich ulubionych... Już naprawiam ten błąd :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz.

Print

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...