niedziela, 20 maja 2012

Ciecierzyca do chrupania

Ciecierzyca zamiast orzeszków, chipsów i innych niezdrowych przekąsek. Użyłam suchej ciecierzycy moczonej przez noc i gotowanej przez około 40 min, ale możemy równie dobrze użyć tej z puszki - będzie szybciej. "Orzeszki" z ciecierzycy są tak samo wciągające jak te prawdziwe, ale musimy pamiętać o mieszaniu i pilnować żeby się za bardzo nie spiekły bo robią się twarde, wysuszone i niesmaczne. 



Składniki:

  • szklanka suchej ciecierzycy
  • 3-4 łyżki oliwy z oliwek lub oleju
  • 1 łyżeczka słodkiej papryki,
  • 1 łyżeczka curry
  • 1 łyżeczka soli
  • 1 łyżeczka suszonej cebuli
  • 1/2 łyżeczki pieprzu cayenne


Przygotowanie:
Ciecierzycę namoczyć na noc, a następnie ugotować do miękkości przez około 40 min. Odcedzić na sitku, pozostawić do wyschnięcia lub wysuszyć na ręczniku papierowym. Przesypać do miski, polać oliwą i dodać wszystkie przyprawy. Wymieszać dokładnie i przesypać na blachę wyłożoną papierem do pieczenia. Piec około 30 min w temperaturze 170 stopni. Kilka razy przemieszać. 




10 komentarzy:

  1. Przyjemnie się chrupie . Ja chrupię tak : http://hit2011.blox.pl/2012/03/CIECIORKA-DO-CHRUPANIA.html

    OdpowiedzUsuń
  2. coś dla mnie ! uwielbiam wszelkiego rodzaju przekąski, więc koniecznie muszę spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  3. świetny pomysł, jestem za!
    pozdrawiam ciepło,
    szana,
    www.gastronomygo.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam! No i co najwazniejsze, mozna chrupac bez zbednych wyrzutow sumienia :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Asik, rewelacja te Twoje "chipsy", muszę w końcu je zrobić, bo noszę się z takim zamiarem chyba już od pół roku ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Przyznam się, że nie pomyślałabym nawet że można tak wykorzystać ciecierzycę :) SUPER!

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja też tak robiłam, ale mnie smakowało tylko świeżo po wyjęciu z piekarnika. Potem jak już wystygły to zrobiły się zbyt twarde.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moje za pierwszym razem wyszły zupełnie twarde, nie nadawały się do jedzenia, następnym razem piekłam zdecydowanie krócej i wyszły dobre, ale czy później twardnieją... nie mogę tego skomentować bo na później nie zostały. Było tyle chętnych rąk, że jeszcze na ciepło wszystkie zniknęły :)

      Usuń
  8. Rewelacyjne rozwiązanie :) bardzo mi się ten pomysł podoba!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz.

Print

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...