czwartek, 10 maja 2012

Czekoladowe ciastka z fasoli z amarantusem (bez mąki)


Niedawno zostałam obdarowana czterema kilogramami suchej czerwonej fasoli. Co zrobić z taką ilością, gdy termin przydatności do spożycia nie jest zbyt odległy? Na pierwszy ogień poszło burrito, ale pozwólcie, że przepisem podzielę się gdy przygotuję to danie kolejny raz bo nie udało mi się zrobić żadnego zdjęcia;) Następnie była pasta do kanapek - przepis wkrótce, a dzisiaj czekoladowe ciastka. Jeśli wierzyć "testerom" w domu i w pracy, ciastka były udane. Wszyscy testujący twierdzą, że fasoli nie czuć, nikt też się nie rozchorował ;) Mój eksperyment zaliczam więc do udanych. Ciastka  wyszły mięciutkie, a ich konsystencja bardziej przypomina ciasto murzynek niż herbatniki mimo, że spodziewałam się podobieństwa właśnie do tych ostatnich. 
/przepis własny/



Składniki:
  • 280 g ugotowanej, czerwonej fasoli
  • 2 jajka
  • 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 100g cukru
  • 2 łyżki kakao
  • 8 łyżek amarantusa  (popping)
  • 50 ml mleka


Przygotowanie:
Fasolę namoczyć na noc, następnie gotować (najlepiej w szybkowarze) do czasu aż będzie miękka. Nie powinna jednak mieć konsystencji masła lecz lekko się kruszyć. Miksujemy fasolę na gładko. Powstanie dosyć gęsta, ciężka do miksowania masa, do której dodajemy jajka, proszek do pieczenia, cukier, kakao i znowu chwilę miksujemy. Ciągle mieszając, dodajemy stopniowo mleko. Jeśli masa była by zbyt rzadka nie dodajemy całości mleka. Na koniec dodajemy amarantus i mieszamy łyżką. asa powinna  być gęsta i dać się nakładać łyżką na blachę wyłożoną papierem do pieczenia. Pieczemy w piekarniku nagrzanym do 190 stopni przez 20 min. 










12 komentarzy:

  1. Wyglądają cudnie, wspaniały pomysl na wykorzystanie fasoli;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wow! Ale pomysł:) Jestem bardzo ciekawa smaku:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fajnie wyglądają, nie jadłam nigdy takich:) ciekawe jak smakują:)

      Usuń
    2. Aga, Lena ciastka są naprawdę dobre, fasoli nie czuć, natomiast nie są to kruche ciastka, raczej miękkie

      Usuń
  3. Rewelacyjny pomysl! A pierwsze zdjecie swietne.

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie używałam jeszcze fasoli w wypiekach. Te ciasta wyglądają obłędnie :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Pomysł z fasolą super, ale jak smakują takie ciastka?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. są naprawdę smaczne. Smakują jak zwykłe ciastka czekoladowe. Fasoli w nich nie czuć

      Usuń
  6. No no... jestem pod wrażeniem... :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz.

Print

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...