środa, 30 maja 2012

Zupa czosnkowa

Po zupie porowej i cebulowej przyszła kolej na czosnkową. Od dawna zbierałam się żeby ją zrobić, jednak ciągle mi było nie po drodze. Raz brakowało w domu czosnku, innym razem chęci do gotowania ;), wreszcie wyręczył mnie M., który przyrządził ją co prawda inaczej niż miałam w planie, jednak zupka bardzo nam smakowała.
Od razu na wstępie uprzedzę wszystkie pytania - intensywnego smaku, czy też zapachu czosnku w tej zupce nie wyczuwam. Zupa jest lekka, powiedziałabym że wręcz wiosenna dzięki dużej ilości dodanej zieleniny, a biały ser dodaje jej "treści" ;) 
Odmian tej czeskiej zupy jest bardzo wiele, najpopularniejsza to chyba z kurczakiem i żółtym serem, ale M. tym razem postawił na lżejszą (grecko-polską) wersję z serem białym i grzankami z chleba.

Źródło (ze zmianami): "Kuchnia polsko-grecka" - O. Lazar


Składniki:
  • 150g czosnku
  • 1,5 l bulionu 
  • 200 g białego sera lub fety
  • 1 szklanka jogurtu naturalnego
  • serek topiony
  • sól, pieprz, tymianek, natka pietruszki, koperek
Przygotowanie:
Obrany i podzielony na cząstki czosnek dodajemy wraz z przyprawami do bulionu i gotujemy ok. pół godziny, po czym odcedzamy i przecieramy przez sito do drugiego garnka. Hartujemy jogurt kilkoma łyżkami ciepłego bulionu i wlewamy całość do garnka. Dodajemy pokrojony na małe kawałeczki serek topiony i mieszamy do rozpuszczenia, a następnie dodajemy pokruszone kawałki sera białego i ewentualnie doprawiamy solą i pieprzem. Podajemy z grzankami.





8 komentarzy:

  1. Ja też już od dawna myślę o ugotowaniu takiej zupki, ale też ciągle mi czegoś brakuje :) Po Twoim poście zabiorę się za nią jak najszybciej - wygląda fantastycznie!

    OdpowiedzUsuń
  2. bardzo ciekawa wersja :)
    Wyglada pysznie!

    OdpowiedzUsuń
  3. Nigdy nie jadłam zupy czosnkowej, a zawsze chciałabym spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Idealna dla mojego taty czosnożercy :) Zapisuję.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz.

Print

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...