piątek, 18 maja 2012

Jogurtowe ciasto z rabarbarem

Kolejny przepis z rabarbarem w roli głównej. Tym razem ciasto ucierane z cynamonem, imbirem i dodatkiem mąki pełnoziarnistej. Jest wilgotne, lekko kwaskowe i niezbyt słodkie. Moja rodzinka lubi takie lekko słodkie ciasta więc nie narzekali i zajadali, ale wielbicielom mocno słodkich wypieków polecam dodać więcej cukru. 
źródło: zielenina z moimi malutkimi zmianami

Do ciasta potrzebowałam dwie łyżeczki świeżo startego imbiru, a jego korzeń jest zazwyczaj dosyć duży i nie jestem w stanie całego na raz wykorzystać. Najlepszym sposobem na przedłużenie jego żywotności jest mrożenie. Wkładam korzeń w całości do woreczka i mrożę. Gdy potrzebuję łyżeczkę do ciasta, wtedy bez odmrażania ucieram potrzebną ilość na drobnych oczkach tarki, a resztę chowam do zamrażarki. 



Składniki:
/na tortownicę  21 cm/

  • 400 g rabarbaru pokrojonego w 1-2 cm kawałki
  • 200 g mąki pszennej (typ 500 lub 550) 
  • 75 g mąki pełnoziarnistej pszennej (typ 1850)
  • 170 g miękkiego masła
  • 170 g brązowego cukru
  • 3 jajka 
  • 4 łyżeczki cynamonu (następnym razem dodam 2-3)
  • 2 łyżeczki startego imbiru
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 125 g jogurtu greckiego
Przygotowanie:
Piekarnik nagrzewamy do 180 stopni, dno tortownicy wykładamy papierem do pieczenia, brzegi smarujemy masłem. 
Mąki mieszamy ze sobą, proszkiem do pieczenia, imbirem i cynamonem. Masło z cukrem ucieramy mikserem lub w robocie kuchennym. Dodajemy po jednym jajku dodając kolejne dopiero gdy poprzednie się dobrze połączy z masą. Potem stopniowo wsypujemy mąkę i wlewamy jogurt. Ucieramy aż składniki dobrze się połączą. Dodajemy rabarbar, dokładnie mieszamy.
Przekładamy do formy, wyrównujemy wierzch.
Pieczemy ok. 45-50 minut aż do suchego patyczka (ja piekłam prawie godzinę, ale to zależy od ilości rabarbaru i piekarnika). Wyjmujemy z formy po całkowitym ostudzeniu. Podajemy oprószone cukrem pudrem.












5 komentarzy:

  1. Wygląda wspaniale! prawie jak tort! pyszne ciasto i piękne zdjęcia!

    OdpowiedzUsuń
  2. Jaki fajny przepis, muszę go sobie zapisać :-) Strasznie fajnie wygląda, takie kakaowe ciasto i zielony rabarbar. Pierwsze zdjęcie jest świetne! ;-)

    OdpowiedzUsuń
  3. uwielbiam ucierane ciasta, a takie z rabarbarem to już na maksa:)

    OdpowiedzUsuń
  4. ale fajna kolorystyka tego ciasta :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pycha! Jestem pewna, ze trafiloby w moje gusta. Chyba skocze dzis na targ po rabarbar...

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz.

Print

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...