poniedziałek, 21 maja 2012

Tartaletki z mięsa wypełnione szpinakiem i fetą

Zacznę od tego, że tartaletki koniecznie trzeba robić w piekarniku, niech Was przypadkiem nie kusi podgrzewać ich w mikrofalówce. Ja tak zrobiłam z braku piekarnika w pracy i zamiast pysznej chrupkiej podstawy otrzymałam jakąś papkę.  

Tartaletki to kolejny pomysł na recycling mięsa z rosołu, w moim przypadku z kurczaka, ale równie dobrze może być mięso wołowe. "Ciasto" do tych tartaletek to właśnie nic innego jak zmielony i odpowiednio przyprawiony kurczak, natomiast wypełnienie daje pole do popisu naszej wyobraźni. Ja postanowiłam zrobić farsz szpinakowy z fetą z racji tego, że jestem ogromną jego wielbicielką. Domieszałam też nieco serka wiejskiego, ale to nie jest konieczne, ja dodałam przy okazji bo zalegał w lodówce. 



Składniki na spód:


  • 300 g mięsa pozostałego z rosołu
  • 2 małe marchewki pozostałe z rosołu
  • 1 cebula
  • 2 ząbki czosnku
  • 7 łyżek otrębów owsianych
  • 4 łyżeczki octu balsamicznego (jest dosyć istotny - bez niego mięso jest trochę mdłe)
  • 1/2 łyżeczki curry
  • 2 łyżeczki słodkiej papryki w proszku
  • 1/2 łyżeczki suszonego rozmarynu
  • 2 gałązki świeżego tymianku
  • 1/2 łyżeczka pieprzu cayenne
  • łyżka posiekanego świeżego koperku
  • łyżka posiekanej świeżej pietruszki
  • 20 g sera żółtego
  • 2 łyżeczki pasty paprykowej ostrej
  • jajko
  • 2 łyżki masła
  • 0,5 szklanki rosołu  
  • sól, pieprz

Składniki na wypełnienie:
  • 500 g szpinaku mrożonego
  • 150 g fety
  • 80 g serka wiejskiego
  • pół cebuli
  • 2 ząbki czosnku
  • 1 łyżeczka bazylii suszonej
  • jajko
  • łyżka masła
  • sól pieprz

Przygotowanie:
Pokrojoną w kostkę cebulę podsmażyć na maśle wraz z przeciśniętym przez praskę czosnkiem. Mięso oczyścić ze skóry i kości, zmielić wraz z marchewką i podsmażoną cebulą. Dodać ocet balsamiczny, wszystkie przyprawy i jajko. Następnie dodać płatki owsiane oraz pół szklanki rosołu. Wszystko razem dokładnie wymieszać, dodać ser żółty starty na najmniejszych oczkach tarki i jeszcze raz wymieszać. Odstawić na godzinę do lodówki do czasu stężenia masy. 


W tym czasie przygotowujemy nadzienie. Szpinak rozmrażamy i odparowujemy z nadmiaru wody. Cebulę pokrojoną w kostkę smażymy wraz z czosnkiem na łyżce masła. Dodajemy do szpinaku. Chwilkę smażymy, doprawiamy i dodajemy surowe jajko. Następnie dodajemy fetę, serek wiejski i mieszamy. 


Foremki smarujemy oliwą i wykładamy mięsem. Pieczemy przez około 10-15 min w piekarniku nagrzanym do 200 stopni C. Następnie wypełniamy farszem i pieczemy jeszcze przez chwilkę.  Możemy posypać startym żółtym serem. 






Tarty wytrawne i na słodko

12 komentarzy:

  1. Fajny pomysł :) Zwłaszcza z tym wykorzystaniem mięsa z rosołu :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny pomysł z tymi mięsnymi spodami :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pycha! ostatnio jadłam naleśniki ze szpinakiem! uwielbiam!:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękne te spody, rumiane. Apetyczne połączenie składników :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pyyyyychota. Takim tartaletkom nie można się oprzeć :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Super pomysł, muszę go podpowiedzieć mojej mamie. U mnie w domu mięso z rosołu przeważnie trafia jako nadzienie pierogów.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie też często trafia jako nadzienie pierogów, ale ile można jeść pierogi... Co tydzień robię rosół więc muszę wymyślać ciągle coś nowego z mięsa ;)

      Usuń
  7. Naprawdę bardzo fajny pomysł z tym mięskiem, koniecznie muszę wypróbować:)!!! jak dla mnie rewelacyjne danie!, Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz.

Print

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...