czwartek, 24 maja 2012

Spaghetti kukurydziane z porami, pieczarkami i boczkiem

Spaghetti to wdzięczne danie, co nam tylko przyjdzie do głowy, na co mamy w danej chwili ochotę dorzucamy do makaronu i zawsze wychodzi nam coś ciekawego. Tym razem wyszedł mi porowo-pieczarkowo-boczkowy sos. W związku z tym, że nie ma on zbyt ciekawego koloru, wybrałam żółciutki makaron kukurydziany, który cieszy nie tylko moje podniebienie, ale też oko. 
Z tym makaronem bardzo się zaprzyjaźniłam gdy przez prawie rok byłam na diecie bezglutenowej i mimo, że już nie muszę omijać szerokim łukiem półek ze zwykłym makaronem, ciągle wracam do kukurydzianego. Jego smak i konsystencja jest jednak dosyć specyficzna i nie każdemu odpowiada. 



Składniki
  • 150g makaronu kukurydzianego spaghetti 
  • 100g boczku najlepiej wędzonego
  • 2 duże pory
  • 100ml śmietany 30%
  • 100 g pieczarek
  • sól, pieprz, tymianek, oregano
Przygotowanie:
Pieczarki kroimy w półplasterki i smażymy chwilę na patelni. Na drugiej patelni podsmażamy pokrojony w kostkę boczek. Dodajemy pory pokrojone w półplasterki i mieszamy z pieczarkami. Smażymy wszystko około 5 minut po czym dolewamy śmietanę i dusimy do czasu aż śmietana się zredukuje i sos zgęstnieje. Na koniec przyprawiamy i wykładamy na makaron.  




10 komentarzy:

  1. A ja jeszcze nigdy kukurydzianego makaronu nie probowalam. Moze sie skusze? I masz racje, makaron to bardzo wdzieczny temat do kombinacji.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja też nigdy takiego makaronu nie jadłam, albo nie pamiętam, bo też byłam na diecie bezglutenowej. Było to bardzo dawno temu, a z tamtego czasu jednak wolę nie pamiętać szczegółów :) Na makaron się skuszę, uwielbiam wszystkie jego rodzaje, więc i ten pewnie mi posmakuje. Spaghetti z takim sosem... mmm! Musi być obłędne!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, lepiej nie pamiętać tamtych bezglutenowych czasów :)

      Usuń
  3. to taka trochę wariacja na temat carbonary, na pewno równie smaczna :) chętnie takiego kukurydzianego makaronu bym spróbowała.

    OdpowiedzUsuń
  4. Makaron kukurydziany to dla mnie absolutna nowość. Aż muszę w ciekawości spróbować:-)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz.

Print

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...